Wordpress Yoast SEO - Wordpress SEO Ayarları

Cevapla
susturucu
Mesajlar: 25
Kayıt: Prş Eyl 17, 2020 9:08 am

Wordpress Yoast SEO - Wordpress SEO Ayarları

Mesaj gönderen susturucu »

Yoast SEO'da meta açıklama kontrolünde anahtar kelime için kırmızı bir kurşun aldınız mı? Burada, bu kontrolün ne yaptığını okuyabilirsiniz ve işte kırmızı mermi yeşile nasıl çevirebilirsiniz .Yoast SEO, meta açıklamanızın uzunluğunu da kontrol eder. Bu kontrolün nasıl çalıştığını ve kısa bir meta açıklamanın nasıl yazılacağını okuyun .

Meta açıklama, bir sayfanın içeriğini özetleyen yaklaşık 155 karakterden oluşan bir snippet'tir - HTML'de bir etikettir. Arama motorları arama sonuçlarında çoğunlukla aranan kelime öbeği açıklamasında olduğunda gösterir. Bu nedenle optimizasyon, sayfa içi SEO için çok önemlidir . Bu yazıda, size iyi bir meta açıklamanın özelliklerini ve Yoast SEO'nun size nasıl yardımcı olabileceğini anlatacağım.
Meta açıklama nedir?
Meta açıklama, sayfanın HTML kodunda şuna benzeyen bir HTML etiketidir:

<meta name="description" content="A page's description, usually one or two sentences."/>

Amacı basit: Google'da arama yapan bir kişinin bağlantınızı tıklamasını sağlaması gerekir. Başka bir deyişle, meta açıklamalar, arama motorlarından tıklama oluşturmak için vardır.

Arama motorları, meta açıklamadan doğrudan sıralama avantajı olmadığını söylüyor - sıralama algoritmasında kullanmıyorlar. Ancak dolaylı bir yarar var: Google, iyi bir sonuç olup olmadığınızı belirlemenin bir yolu olarak tıklama oranı (TO) kullanır. Daha fazla kişi sonucunuzu tıklarsa, Google sizi iyi bir sonuç olarak görür ve konumunuza göre sizi sıralamada yükseltir. Bu nedenle meta açıklamayı optimize etmek ve başlıklarınızı optimize etmek çok önemlidir .

İyi bir meta açıklamanın özellikleri
Bu konuda yaptığım araştırmaya ve tecrübelerime dayanarak bu listeyi buldum. İyi bir meta açıklama yapmak için ihtiyacınız olan öğeler şunlardır:

1. 155 karaktere kadar saklayın
Doğru uzunluk gerçekten mevcut değildir; iletmek istediğiniz mesaja bağlıdır. İletiyi iletmek için yeterli alan ayırmalısınız, ancak aynı anda kısa ve çabuk tutun. Ancak, Google'daki arama sonuçlarını kontrol ederseniz, aşağıdaki örnekte olduğu gibi çoğunlukla 120 ila 156 karakterlik snippet'ler görürsünüz.



Maalesef Google'ın arama sonuçlarında neleri görüntülediğini tam olarak kontrol edemiyoruz . Bazen meta açıklamayı göstermeye karar verir ve bazen kopyanızdan bazı cümleler alır. Her iki durumda da, en iyi bahis kısa tutmaktır. Bu şekilde, Google, yazdığınız meta açıklamayı göstermeye karar verirse, tam olarak gösterilir.

2. Aktif ses kullanın ve harekete geçirin
Meta açıklamayı sayfanın davetiyesini düşünürseniz, yalnızca “ Varolmayan, ancak örtük olarak yüksek bir yeterlilik düzeyini tanımlayan karışık bir metafor ” yazamazsınız . “Bu sıkıcı bir açıklama ve insanlar ne alacaklarını bilemeyecekler.

Aşağıdaki görüntüdeki örnek, yazmak için çabalamanız gereken açıklama türüdür. Aktif, motive edici ve sizi doğrudan ele alıyor. Bağlantıya tıklarsanız ne elde edeceğinizi biliyorsunuz!


3. Harekete geçirici mesaj ekleyin
“Merhaba, böyle ve yeni bir ürünümüz var ve siz istersiniz. Daha fazlasını bul! “Bu, aktif ses hakkında söylediklerimle örtüşüyor, ama vurgulamak istedim. Meta açıklama satış metninizdir. Bunun dışında, satmaya çalıştığınız “ürün” bağlantı verilen sayfadır. Davetiyeler gibi daha fazla bilgi , şimdi alın , ücretsiz deneyin kullanışlı ve biz de bunları kullanın.


4. Odak anahtar kelimenizi kullanın
Arama anahtar kelimesi meta açıklamasındaki metnin bir kısmı ile eşleşirse Google onu kullanmaya ve arama sonuçlarında vurgulamaya daha meyilli olur. Bu, sitenizin bağlantısını daha davetkar hale getirecektir. Google bazen eşanlamlıları vurgular. Aşağıdaki örnekte, hem Akademi Ödülleri hem de Oscar'lar vurgulanmıştır. Sonuçlarınızın bu şekilde vurgulanması onları daha da öne çıkarabilir.


5. Mümkünse özellikleri gösterin
Teknoloji meraklısı için bir ürününüz varsa, teknik özelliklere odaklanmak iyi bir fikir olabilir. Örneğin, üretici, SKU, fiyat, bunun gibi şeyleri dahil edebilirsiniz. Ziyaretçi özellikle bu ürünü arıyorsa, onları ikna etmek zorunda kalmayacaksınızdır. Aşağıdaki örnekte olduğu gibi. Saat formda kalmama yardımcı olabilir mi? Kaydolun, bilmem gereken tek şey bu. Sonuçlarınızı optimize etmek için zengin snippet'ler almak için çalışmanız gerektiğini unutmayın .


6. Sayfanın içeriğiyle eşleştiğinden emin olun
Bu önemli. Google, ziyaretçileri tıklamaya yönlendirmek için meta açıklamaları kullanıp kullanmadığınızı öğrenir. Bunu yaparsanız sizi cezalandırabilirler. Ancak bunun dışında, yanıltıcı açıklamalar muhtemelen hemen çıkma oranınızı artıracaktır . Bu nedenle sadece kötü bir fikir. Bu nedenle meta açıklamanın sayfadaki içerikle eşleşmesini istersiniz.

7. benzersiz yapmak
Meta açıklamanız diğer sayfalardakiyle aynıysa, Google'daki kullanıcı deneyimi engellenir. Sayfa başlıklarınız değişiklik gösterse de, tüm açıklamalar aynı olduğu için tüm sayfalar aynı görünür. Yinelenen meta açıklamalar oluşturmak yerine, boş bırakmanız daha iyi olur. Google, sorguda kullanılan anahtar kelimeyi içeren sayfadan bir pasaj seçer.

Yoast SEO, meta açıklamalar yazmanıza nasıl yardımcı olur?
WordPress kullanıyorsanız ve Yoast SEO kullanıyorsanız, meta açıklama eklemek pasta gibi kolaydır. İlk olarak, Yoast SEO meta kutusunun Google önizleme bölümüne yazabilirsiniz . Ancak, Yoast SEO ayrıca SEO analizinde size geri bildirimde bulunur. Eklenti, meta açıklama uzunluğu ve odak anahtar kelimenizi kullanıp kullanmadığınızı kontrol eder. Şimdi eklentinin size nasıl yardımcı olduğunu ve neler yapabileceğinizi görelim.

Yoast SEO'da meta açıklama değerlendirmesindeki anahtar sözcük ne yapar?
Bu kontrol, meta açıklamasında anahtar kelimeyi kullanmakla ilgilidir.
Cevapla